זו לא הפעם הראשונה שמשאית התנגשה בגשר הולכי הרגל הסמוך לבני ברק

זו לא הפעם הראשונה שמשאית התנגשה בגשר הולכי הרגל המחבר בין גבעת שמואל לבני ברק שקרס הערב (יום ב') וגרם למותו של הנהג

בפברואר 2009 משאית עם מנוף, בדומה למשאית הערב, התנגשה בגשר הולכי הרגל. מהנדסים מטעם החברה הלאומית לדרכים (מע"צ ז"ל) בדקו את הגשר על מנת לקבוע את חומרת פגיעת המשאית והגיעו למסקנה שאין סכנת קריסה. שמונה וחצי שנים לאחר מכן, משאית פוגעת באותו אזור בגשר והוא קורס. ככל הנראה, בשני המקרים הנהג היה עם מנוף מעט מורם, אך הערב הפגיעה בגשר גרמה לקריסתו.

gürbüz 23

בישראל אין כיום גובה אחיד לגשרים ומשאיות אינן מדווחות בשילוט מתאים כי יש לפניהן גשר עם גובהו אלא להיפך, לכל גשר יש גובה שונה, ויש גשרים שבנויים על תווי קרקע משתנה מה שיוצר גובה בלתי אחיד לגשר, כלומר בנתיב הימני הוא יכול להיות 4.65 ובשמאלי 4.20. אם גובה המשאית הוא 4.30, הוא יהיה חייב להיצמד לנתיב הימני ככל הניתן. בכתבה ב"הארץ" שפורסמה באוגוסט 2011, גופי תחבורה בארץ טענו כי "באופן עקרוני אורך החיים של הגשרים נע בין 40 ל-50 שנה, ולמרות זאת, בפועל מתברר לא פעם כי הגשר שהוקם אינו מתאים לתנועה בכבישים – על אף שחלפו פחות מ-20 שנה. לכן יש להגביהו, להעמיק את הכביש או למצוא פתרונות יצירתיים אחרים". מהנדסי תשתית אמרו באותה כתבה כי "לעתים יש חובה לשנות את גובה הגברית (המרווח בין פני הכביש לתחתית הגשר) בגלל שינויים בכביש או בתנועת כלי הרכב. שינויים בכביש יכולים להיות, למשל, ריבוי ריבודים שגורמים להגבהת פני הכביש. עם זאת, טוענים המהנדסים, כי לא פעם מתקבלות החלטות שגויות באשר לגובה הגשר הנדרש, דבר המחייב ביצוע תיקונים".

גשר שנתקעו בו פעם אחת – זה מחדל חמור ביותר שנדרשים להפיק ממנו לקחים מידיים. גשר שנתקעו בו פעמיים – זה כבר ניסיון לרצח. המוות הלילה היה ככל הנראה מטעות אנוש של נהג המשאית, אך במשרד התחבורה יכלו למנוע את האסון הזה על ידי שורה של פעולות, במיוחד עם הכתובת הייתה על הקיר, או יותר נכון נתקעה בו בפברואר 2009.

 

אודות הבלוג הזמני של עמותת מצו"ף

עמותת מצו"ף - מאגר ציבורי וניטור פדופילים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברתי, כלכלי, כללי, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה