סיכום שבוע

מה הקשר בין זוכת האח הגדול הטבעונית לשנת 2014 בישראל לאישה שחורה בשנת 1955 באלבמה;  מי הפושע האימתני שמשרד בטחון הפנים דואג שילך הביתה;  מי אמר שיש להוציא את המדינה האסלאמית מכלל משפחות האנושות;  איזה גשר מטפורי וממשי נהרס השבוע;  הצעה מקורית למימון דרישת תקציב הביטחון למימון המלחמה בשם "השמדת המשרדים" 

1. במוסף ׳גלריה׳ של עיתון הארץ השוו את זוכת הפח הגדול, טל גלבוע, לרוזה פארקס. בשנת 1955, בתקופת ההפרדה הגזעית בארה״ב, סירבה פארקס לפנות את כיסאה באוטובוס לאדם לבן ובשל כך פארקס נעצרה ושוחררה רק לאחר מחאת המונים בהנהגתו של מרטין לותר קינג. בעקבות המחאה, חברת האוטובוסים ביטלה את מדיניות ההפרדה הגזעית שלה. פארקס עשתה מחאה שקטה, בסך הכל לא שיתפה פעולה עם מדיניות חברה מסחרית. טל גלבוע מנסה לכפות על כל האנשים מסביבה לחיות כמו שהיא מאמינה שצריך לחיות. טל גלבוע לבנה, ובהשוואה לסיפור של פארקס, היא דומה יותר לאנשים עם המגבעת הלבנה והלפידים מאשר לאישה השחורה שסירבה לקום מכיסא האוטובוס במונטגומרי אלבמה.

2. המשרד לביטחון פנים הוציא את מדריך ״מניעת פשיעה באמצעות עיצוב הסביבה״. המדריך מסביר איך אפשר לעצב את סביבת המגורים העירונית ובכך להפחית את רמת הפשיעה ״הימנעו מהקמת קירות גדולים אשר יגבילו הזדמנויות להשגחה ויהוו מטרה לגרפיטי״, ״שימוש במצלמות יוצר הרתעה ומאפשר איסוף הראיות״. אך ההמלצה החשובה ביותר במדריך שתהפוך את חיינו להרבה יותר בטוחים – ״עצבו ספסלים ציבוריים באופן שימנע שהיית לילה ומגורים״, או במילים אחרות, תמררו להומלסים את החיים. עיריית ת״א עושה עבודת נאציזם נפלאה בהטלת מרור על חייהם של ההומלסים בעיר. היא הייתה החלוצה בתחום שעיצבה ספסלים המקשים על ההומלסים לישון בלילה. מבחינת העירייה ההומלסים הם מטרד מזהם שחייבים לגרש מהרחובות. לאיפה הם ילכו? את זה העירייה קצת יותר מתקשה להסביר, זה לא שהם מקדמים תוכניות חברתיות לשיקום ההומלסים. מבחינת העירייה להומלסים יש 2 ברירות – לעבור לעיר אחרת או ללכת הביתה.

3. המדינה האיסלאמית הוציא להורג באכזריות עשרות אלפי בני אדם וביניהם העיתונאי סטיבן סוטלוף. אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי, הביע זעזוע ממותו של בוגר המוסד ״במעשה הזה הוציא עצמו ארגון הג׳יהאד המוסלמי הזה מכלל משפחת האנושות. הרצח של סטיבן מחק גם את החסינות שחברת בני התרבות מעניקה לעיתונאים, גם בתקופת הלחימה, שמטרתה להגן על האמת וחופש הביטוי״. עשרות אלפי בני אדם שנטבחו ע״י המדינה האסלאמית היו על תקן ״נפגעים״ ודווקא הרצח של סוטלוף השחיר את ארגון הטרור בעיניו של רייכמן עד כדי הוצאתם ״מכלל משפחות האנושות״?
מתי לאחרונה קם ארגון טרור אנושי? המדינה האסלאמית זה לא מועדון קריאה או שבט צופים, זה ארגון טרור – הוא מעולם לא היה אנושי או התיימר להיות כזה, אולי תפסיקו להיות מופתעים כל פעם שכתב מראיין אתכם, זה מעט מביך (מקווה שלא יבטלו לי את ההזמנה לטקס הבוגרים של הבינתחומי בעקבות הביקורת).

4. בחורף 2004 קרסה סוללת העפר העתיקה שהובילה מרחבת הכותל לשער המוגרבים בפתח הר הבית המשמש מבקרים לא מוסלמים בביקוריהם בהר ואת כוחות הביטחון במקרה של הפרות סדר. גשר עץ זמני נבנה במקום, ובעקבות בנייה 'לא מוצלחת' בלשון המועטה, הוחלט לבנות גשר נוסף. בניית הגשר הנוסף עוררה ביקורת בינלאומית ונתניהו הורה לפרק את הגשר הזמני לאלתר ולחזק את הקיים. מה אנחנו למדים מכך?
שאפילו כשאנחנו רוצים לבנות גשר ממשי טוב וחזק יותר, לא כל כך מצליח לנו העניין, אפילו כשמדובר במטפורות.

5. משרד הביטחון דורש תוספת תקציבית של 20 מיליארד ש״ח. אם קשה לכם לתפוס את הסכום השערורייתי, תרשו לי להסביר לכם את זה בתוכנית הכלכלית שלי: ״סגירת משרדי ממשלה לצורך מימון משרד הביטחון״. זה הולך ככה – סוגרים משרדים ממשלתיים ומעבירים את התקציבים המיועדים לחברים בקריה. אז:
משרד התקשורת – 55 מיליון ש״ח.
משרד הפנים – 374 מיליון ש״ח.
משרד החקלאות – 521 מיליון ש״ח.
המשרד להגנת הסביבה – 325 מיליון ש״ח.
משרד התיירות – 716 מיליון ש״ח
משרד המדע, תרבות וספורט – 1.1 מיליארד ש״ח.
המשרד לקליטת עלייה – 1.4 מיליארד ש״ח.
משרד החוץ – 1.6 מיליארד ש״ח.
משרד המשפטים – 3 מיליארד ש״ח.
הרשות לזכויות ניצולי השואה – 3.4 מיליארד ש״ח.
משרד הרווחה – 5.6 מיליארד ש״ח.

הגענו בערך ל-18 מיליארד. אם משרד הביטחון ממש מתעקש על סכום עגול של 20 מיליארד אפשר פשוט לקחת ממשרד הבריאות (ככה גם נעשה דילול אוכלוסייה וגם נפתור את בעיית הדיור).
אין צורך להודות לי, אפשר פשוט לקרוא רחוב על שמי.

10306079_669541263134419_1699440121727622076_n

נציגת 'ניו זילנד' מתמוטטת בתחרות היופי 'מיס יוניברס' בשנת 1954.


אודות הבלוג הזמני של עמותת מצו"ף

עמותת מצו"ף - מאגר ציבורי וניטור פדופילים.
פוסט זה פורסם בקטגוריה חברתי, כללי, תקשורת, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה